top of page

Centrum denních služeb

Provozní doba

ambulantní služba

Pondělí 7:00 – 14:00

Úterý 7:00 – 14:00

Středa 7:00 – 14:00

Čtvrtek 7:00 – 14:00

Klára Galetková

Vedoucí sociální služby

sociální pracovník

Poslání

Posláním Centra denních služeb poskytovatele Asociace rodičů a přátel zdravotně postižených dětí v ČR, z. s. Klubu Zvoneček je podporovat osoby se sníženou soběstačností v udržení nebo zvýšení samostatnosti v běžných denních činnostech a pomoci jim zapojit se do života vrstevníků.

Cílové skupiny

  • osoby s chronickým duševním onemocněním

  • osoby s kombinovaným postižením

  • osoby s mentálním postižením (osoby s lehkým až středně těžkým mentálním postižením)

  • osoby s tělesným postižením

  • osoby se zdravotním postižením

Věková struktura osob, pro které je sociální služba určena:
  • dorost (16 – 18 let)

  • mladší dospělí (19 – 26 let)

  • dospělí (27 – 64 let)

  • mladší senioři (65 – 80 let)

Poskytovatel sociální služby může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby pouze, pokud (dle § 91 zákona o soc. službách):

  • neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb,

  • nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,

  • osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.

Službu nejsme schopni poskytnout:

  • osobám s těžším smyslovým postižením (zrakovým, sluchovým), které vyžadují speciální přístup

  • osobám imobilním z důvodu umístění poskytování sociální služby v 1. patře bariérové budovy

Cíle služby

Cílem služby je uživatel, který:

  • udrží nebo zlepší svou samostatnost, dosavadní dovednosti a schopnosti ve zvládání běžných denních činností

  • zůstává žít ve svém přirozeném prostředí,

  • navazuje a udržuje sociální kontakty.

 

Zásady sociální služby

  • Individuální přístup

    • Pracovníci při poskytování služby respektují možnosti a schopnosti klienta a průběh služby nastavují dle jeho individuálních potřeb, které vycházejí z nepříznivé sociální situace, v níž se klient nachází.

  • Přiměřenost

    • Služba je poskytována v rozsahu, který odpovídá potřebám, možnostem a schopnostem klienta.

  • Postupnost

    • Při realizaci stanovených osobních cílů pracovníci postupují dílčími kroky podle přání a možností klienta.

  • Konkrétnost, názornost a praktičnost

    • Při všech činnostech, které jsou v rámci služby klientům poskytovány, jsou uplatňovány pracovníky tyto zásady s ohledem na možnosti a schopnosti klienta.

  • Jednotný postup

    • Pracovníci v podpoře klienta při naplňování osobních cílů postupují jednotným způsobem.

 

 

  • Svoji vlastní vůli klient uplatňuje v průběhu poskytování sociální služby ve všech oblastech.

  • Vůči klientům přistupujeme bez předsudků, negativního hodnocení a diskriminace.

  • Respektujeme veškeré možnosti a schopnosti klientů a snažíme se na nich stavět.

  • Rodina a opatrovníci klientů jsou pro nás důležitými partnery.

  • Při poskytování sociálních služeb zachováváme diskrétnost.

  • Podporujeme běžné užívání dostupných veřejných služeb.

  • Snažíme se o rozvíjení vztahů s veřejností a dalšími sociálními službami.

  • Poskytování sociální služby stavíme na týmové práci pracovníků.

 

Základní činnosti služby Centrum denních služeb

dle § 45 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách

a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu

  • pomoc při úkonech osobní hygieny

  • pomoc při základní péči o vlasy a nehty

  • pomoc při použití WC

b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • pomoc při zajištění stravy během dne (objednávka jídla, ohřev jídla z domova, příprava jídla pomocí sociálně-terapeutických činností)

  • pomoc a podpora při podávání jídla a pití

c) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  • trénink paměti

  • procvičování čtení, psaní, počítání

  • práce s PC

  • didaktické a společenské hry

  • práce s knihou (prohlubování a rozšiřování základních všeobecných znalostí, podpora komunikace)

  • muzikoterapie (zpěv, hra na rytmické nástroje, poslech hudby)

  • pohybové činnosti

  • výtvarné a rukodělné činnosti (práce s různým materiálem, malování, výroba drobných předmětů, keramika)

d) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou

  • podpora při využívání běžných služeb

  • vycházky

  • doprovod klienta (např. do nebo z místa poskytování služby, do veřejných služeb apod.)

e) sociálně-terapeutické činnosti

Jedná se o nácvik činností, které vedou k udržení nebo rozvíjení jejich schopností a dovedností a vedou k sociálnímu začleňování:

  • nácvik obsluhy běžných domácích spotřebičů

  • nácvik vaření a stolování

  • nácvik nakupování

  • nácvik úklidu

  • nácvik žehlení

  • nácvik drobných oprav prádla

  • nácvik drobných zahradních prací

  • nácvik hospodaření s penězi, poznávání hodnoty

  • nácvik běžné komunikace

  • nácvik poznávání hodin

  • nácvik společenského chování

f) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí

Uživateli služby je poskytován pomoc a informační servis o veřejných či sociálních službách v návaznosti na řešení jeho nepříznivé sociální situace (např. pomoc při sepsání žádosti, zkontaktování zájmových organizací) a pomoc přu uplatňování základních práv uživatele.

 

Součástí poskytované sociální služby je základní sociální poradenství, které je poskytováno zdarma.

Sociální služba se poskytuje za platbu uživatelů, na základě jejich individuálních potřeb. Cena služby činí 27,50 Kč za 1 úkon, tj. 15 minut poskytnuté přímé péče. Úhrada se provádí měsíčně na účet poskytovatele, anebo hotově v kanceláři poskytovatele.

Pravidla pro podávání a vyřizování stížností, připomínek a námětů
Podnět nebo stížnost MILION FINAL.png
Řešení stížnosti XY FINAL.png
bottom of page